«La tarea del docente, que también es aprendiz, es placentera y a la vez exigente. Exige
seriedad, preparación científica, preparación
física, emocional, afectiva. Es una tarea que
requiere, de quien se compromete con ella, un
gusto especial de querer bien, no sólo a los otros
sino al propio proceso que ella implica. Es imposible enseñar sin ese coraje de querer bien,
sin la valentía de los que insisten mil veces
antes de desistir» Paulo Freire

dijous, 13 de desembre del 2012

Taller de cançons i dinàmiques de grup!


La sessió d’avui l’hem dividit en dues parts. La primera hora, de la mà de la nostra companya Ana boned, hem realitzat un taller de cançons infantils. Amb ell, hem après moltes cançons infantils moltes de les qual ja coneixia i altres que he aprés de nou. La veritat és que m’he enriquit molt amb totes elles i he pogut ampliar més el meu repertori personal. Aquí teniu algunes pàgines amb les cançons que hem cantat a classe i d’altres tant en llengua castellana com catalana.

Cançons infantils en català. 







D’altra banda, en la segona part de la sessió vam realitzar dinàmiques de grup de la mà de la Cira, la  Ana Arabí i jo. Els jocs que van realitzar són els següents:


El gorrinet

Aquesta dinàmica consisteix en imaginar que tenim un gorrinet i cadascun ha de dir el seu nom i el lloc on li donaria un petó; a l’ull, a l’orella, a la pota esquerra, sense repetir. Una vegada tornem a la persona que va iniciar el joc, haurà de donar-li el petó al seu company de la dreta en el lloc on havia dit que li donaria al gorrinet. Com és d’esperar, segons la zona pot ser incòmode però molt divertit amb la qual cosa tenim les rialles assegurades!



Globus
Aquesta proposta consisteix en que cadascun havíem d’escriure en un paper dues qualitats, dos defectes i un desig. Llavors havíem de ficar cada paperet en un globus i inflar-ho. Llavors, amb els ulls tapats, havíem de  llançar-lo a l’aire i agafar-ne un altre, explotar-ho i finalment llegir-ho intentant d’endevinar de qui és.


Atribuint qualitats positives
Aquesta dinàmica consisteix en escriure una qualitat positiva de cadascun dels companys. Llavors cadascun d nosaltres vam seure a una cadira en el mig i vam escoltar les qualitats que ens havien atribuït els nostres companys.




Personalment, he de dir qe em va agradar moltísim aquesta sessió i els tallers que vam realitzar en ella perquè a banda de ser una sessió molt dinàmica i divertida, vam poder sincerar-nos i transmetre les nostres emocions i sentiments més profunds. A més a més, crec que va ajudar a cohesionar més encara el grup i va ser una oportunitat estupenda per conèixer-nos una mica més, ja que fins i tot ens vam assabentar que una companya nostra s’anava a casar!

Finalment, em va agradar moltísim la forma d’acabar la sessió, ja que la nostra companya Ana Arabí en va mostrar allò més magnífic de l’univers i que havíem d’estimar i cuidar. Amb l’intriga de conèixer què seria, vam fer una filera i ens va obrir la capsa que contenia un mirall on vam poder veure el nostre propi reflex i allò més bonic que teníem; nosaltres mateixes.    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada